mandag 7. juni 2010

Mrs Halima Yacob


Her er hun, kvinnen jeg planlegger å gjøre et fremstøt mot i morgen. Den vevre lille skikkelsen er en av de tøffeste og mest strategiske jeg har møtt; hun kjemper for de aller svakeste på arbeidsmarkedet, såkalte domestic workers. Kvinner og barn i første omgang, mange som utnyttes, noen på det groveste. Hver dag sikrer hun seg nye tilhengere, i dag har det vært flere amendments (tilleggsprotokoller?) fremsatt av arbeidsgivergruppen som de blitt trukket, i mangel av støtte. Hun er min helt. Jeg håper på et invervju i morgen.
Ellers hadde jeg et sjelsettende møte utenfor Coop da jeg skulle kjøpe tannkrem. -En ung narkoman med sin hund, en edel akita-blanding som betraktet sin rufsete herre med ufattelig triste øyne. Så jeg stakk til ham noen franc, og bad han kjøpe hundemat. Tenk, så gjorde han det. Trenger vel ikke nevne at jeg ble så imponert at jeg ga ham en seddel til McDonalds. Men, kassadama steriliserte disken etter ham, og det var tydelig at tiggere ikke var ønsket i butikken. Det er ikke så mange som lider her, men de som gjør det, tror jeg sliter enda mer enn hjemme.
Kjærestebesøk! K fant billetter med Norwegian i dag, og kommer på torsdag. Tanja har gitt meg rommet, og deler med Anna mens K er på besøk. Så nå må jeg jobbe på spreng og komme igang med oppgaveskrivingen. Gruppemøte på en deilig pizzeria i kveld har fått oss i gang. Nå er det alvor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar